Follow Us on Facebook

- Kami memohon maaf atas kelewatan kemaskini atau update.
- Selamat Berpuasa.
- Have Fun! :DD

Klik sekali iklan di atas tanda anda memberi sokongan kepada kami :D

Jangan Mencabar Allah !



Assalamualaikum..


Memandangkan hari ini merupakan hari Jumaat, iaitu penghulu segala hari, jadi Khatib dengan penuh keikhlasan menyampaikan khutbahnya dengan penuh semangat tadi. So, aku nak berkongsi dengan korang semua pasal khutbah yang aku baru je dengarkan tadi. Khatib menyampaikan sebuah cerita besar yang berlaku di dunia Iskandariah, Mesir.


Di dalam dunia yang penuh dengan suasana keislaman tersebut, ada juga segelintir daripada rakyatnya yang takbur dan bongkak dengan hukum-hukum Allah. Ceritanya bermula begini. Di dalam sebuah bas awam, ada seorang gadis yang cantik dan ayu rupa parasnya. Dalam keayuaan dirinya itu, akan tetapi dia dengan suka hati mendedahkan bahagian-bahagian tubuh badan yang sepatutnya ditutup dan dijaga dengan baik. Inin kerana dia memakai pakaian yang terlalu menjolok mata dan seksi.


Sedang dalam itu, ada bersama seorang lelaki tua, yang penuh dengan uban dirambutnya. Dengan penuh lemah lembut, dia berkata, " Wahai gadis muda, lebih elok dan manis sekiranya engkau memakai pakaian yang menutup aurat agar tubuh badan mu tidak menjadi mangsa jelingan kepada kaum lelaki ". Namun begitu, kata-kata orang tua tersebut dibalas dengan kata-kata yang penuh dengan ejekan.


" Hahahahahahaha ! Siapakah engkau wahai orang tua ? Ingin menegur aku untuk berpakaian menutup aurat? Sesungguhnya, aku belum puas lagi menanyangkan tubuh badanku ini kepada semua orang. Sedangkan bapa yang menjaga aku dari kecil dan ibu yang mengandungkanku 9 bukan 10 hari pun tidak pernah menegur aku berkenaan pemakaianku, ini kan pula engkau wahai orang tua ! Hahahahahaha ! ". Tersentak orang tua tersebut dengan kata-kata sindiran daripada gadis tersebut. Dia hanya mampu mendiamkan diri.


Sambungan artikel penuh .....

Leave a Reply